Erasmus + atbalstītais projekts “Dabā labāk”!

Jūn 15, 2023

“Dabā labāk” turpinājums Tallinā!

“Dabā labāk” turpinājums Tallinā!

Erasmus + atbalstītā projekta “Dabā labāk” turpinājums Tallinā! Pagājušajā nedēļā 8.a klase devās uz Tallinas Brīvo Valdorfskolu (Tallinn Vaba Valdorfkool) pieredzes apmaiņā, lai iepazītos ar igauņu pieredzi skolas āra vides labiekārtošanā un pilsētas urbāno dārzu…

Maija pirmajā nedēļā mūsu skolas skolēnu dārza entuziastu grupa devās Erasmus + finansētā braucienā uz Nesodenas Rūdolfa Šteinera skolu (Rudolf Steinerskolen Nesodden). Braucienā piedalījās sesto, septīto un astoto klašu audzēkņi, kas bija sagatavojuši vizuālas idejas skolas dārzā labiekārtošanai mūsu Šampētera ielas skolas āra videi.

Brauciena mērķis

Iepazīt citu tautu kultūru, sabiedrību un dabu, attīstīt sadarbības prasmes, dot iespēju skolēniem ar ierobežotām finansiālām vai sociālām iespējām līdzdarboties projektā, apgūt jaunas darba iemaņas un attīstīt interesi par citām valodām, un ilgtspējīgu saimniekošanu.

Mūsu Erasmus + projekta uzdevumi

Mūsu projekta “Dabā labāk” pirmā projekta diena iesākās ar sociālo kustību spēļu aktivitātēm, lai mēs iemācītos cits cita vārdu. Un arī pārējie rīti Nesodenas Šteinerskolā sākās ar kopējo sanākšanu, kurā mēs kopā ar norvēģu skolēniem mācījāmies dziedāt senu norvēģu tautasdziesmu. Tad mēs sadalījāmies piecās darba grupas.

Darba grupām bija doti vairāki uzdevumi, ko piecu dienu laikā bija nepieciešams izdarīt.

  • Labiekārtot Nesodenas skolas ārtelpu no ilgtspējīgiem un atjaunojamiem resursiem.

Mums bija četras darba stacijas – āra koka platformas pielāgošana galda spēļu vajadzībām, podestu un sēžam zonas veidošana, sniega piku mērķu un koka kauliņu veidošana un koka āķīšu mizošana, koka bluķīšu grebšana balansa takai.

Grupas katru dienu mainījās.  Tā ikviens no mums līdzdarbojās skolas sociālo aktivitāšu āra vides tapšanai.

  • Izpētīt ievērojamu cilvēku dzīvi un iedvesmoties no viņu spējām pārvarēt visus šķēršļus.

Mēs izvēlējāmies lielos norvēģu ceļotājus – Tūru Heijerdālu, Roaldu Amundsenu un Fridtjofu Nansenu. Iespaidīgi muzeji ar atšķirīgu pieredzi un pārdzīvojumu. FRAM muzejā varējām izpētīt, izložņāt, izšūpoties pirmo Ziemeļpola iekarotāju kuģī un iejusties viņu ādā aukstuma istabā. Tajā bija tāds aukstums un vējš, ko nācās piedzīvot arī polārpētniekiem, ka ilgi uzturēties tur nebija iespējams! Pretstatā tam bija Klusā okeāna pētnieka Tūra Hejerdāla ceļojums uz Lieldienu salām.  Ar šādu papirusa laivu, pirms vairākiem gadsimtiem, ceļoja senie Dienvidamerikas iedzīvotāji. Tagad “RA” ekspedīcijas plosts ir apskatāms Kon – Tiki muzejā.

  • Iepazīt norvēģu kultūru.

Katru dienu mēs mācījāmies spēlēt un dziedāt norvēģu dziesmas un mācījām viņiem mūsu tautasdziesmas un rotaļas. Īpaši norvēģu skolēniem patika “Kas dārzā?”. Noslēguma vakarā, kurā pulcējās skolas vecāki un apkaimes iedzīvotāji,  mēs uzstājāmies ar mazu svētku koncertu, kurā kopā nodziedājām nedēļas laikā apgūto.

  • Iepazīt norvēģu dabu.

Projekta trešajā dienā mēs devāmies uz Oslo augstāko virsotni Frognerseternu. Augšup gāja viegli – mēs pa līkloču ceļu tajā uzbraucām ar metro jeb T-bāni, kā norvēģi to sauc. Braucot augšup, pavērās lielisks skats uz pilsētu un Oslo fjordu. Kalna virsotnē dažviet mūs pārsteidza sniega kupenas! Lejup mēs devāmies ar kājām, lai piedzīvotu norvēģu brīvdabas pastaigas kultūru. Pa ceļam piestājām pie mazā un lielā olimpiskā slēpošanas tramplīna.

Projekta piektā diena bija noslēguma diena. Mēs ar kuģītī devāmies uz Hūvedoiju jeb Oslo fjorda Galveno salu, kurā ir izveidots dabas rezervāts ar īpašu faunu un floru. Izpētījām seno ciceroniešu klosteri  un nodarbojāmies ar fiziskām aktivitātēm. Spēlējām volejbolu un drosmīgākie – peldējās stipri vēsajā līča ūdenī.

Kopējas ēdienreizes

Pēc labi padarīta darba un aktivitātēm svaigā gaisā, ēst gribējās visiem. Katru dienu viena darba grupa bija atbildīga par kopējām pusdienām. Divas dienas baudījām norvēģu gatavotos ēdienus, otras divas – mūsu. Dažādi vietējie dārzeņi tika mizoti un rīvēti, dažādas piedevas pievienotas, lai pusdienu galdā celtu gardus sautējumus un zupas. Ēdienu karte vienkārša, veģetāra, bet – sātīga. Noslēguma vakarā mums par godu āra kamīnā tika cepta pica!

Milzīgs paldies Rūdolfa Šteinera skolas Nesodenā vecākiem, kas katru dienu nāca mums palīgā gatavot mielastu un vakarā cienāja ar pašceptām smalkmaizītēm un plātsmaizēm.

Mūsu skolēnu atsauksmes par Erasmus + mobiltātes projektu “Dabā labāk!”

Anželīna

Karla

Brauciens uz Norvēģiju bija ļoti interesants un foršs. Es iemācījos gatavot dažādus ēdienus, iepazinos ar daudz jauniem draugiem un uzlaboju savas angļu valodas prasmes, kā arī apskatīju Norvēģu Valdorfskolu! Ieguvu lielisku pieredzi, ļoti vēlētos aizbraukt vēl kādā šādā braucienā! Paldies visiem skolotājiem kas piedalījās un atbalstīja, jūs esat viss labākie!

Linda

Braucienā uz Norvēģiju es iemācījos labāk sarunāties angļu valodā un uzzināju dažus vārdus Norvēģu valodā. Pateicoties jaukajiem Norvēģu skolotājiem un bērniem es iemācījos nodziedāt dziesmiņu Norvēģu valodā un palīdzot darbiņos es iemācījos izmantot šujmašīnu. Vēl es uzzināju kāds ir norvēģijas klimats un daba, taču viena no svarīgākajām lietām tieši priekš manis bija tas, ka es ieguvu pieredzi ceļojot bez vecākiem un radiniekiem.

Jēkabs

1. Es nedaudz iepazinu Norvēģijas tautu un kultūru. 2. Iemācījos taisīt mērķus pa kuriem var mest ar sniega bumbām. 3. Uzzināju, kas bija Kontiki. 4. Nostiprināju savas angļu nalodas zināšanas.

Matilde

Nesodenas braucienā es apguvu vairāk prasmju ēst pagatavošanā kā arī pagatavot maltīti lielākam cilvēku skaitam. Es ieguvu prasmi komunicēt ar Norvēģu jauniešiem, pielietot savas angļu valodas zināšanas un sapratu cik ir liela nozīme valodas prasmei. Es ieguvu priekštatus par skolas dzīvi Norvēģu Valdorfskolā, un es zinu tās lietas kuras gribētu ieviest mūsu skolā.

Kārlis Paldies par šo foršo braucienu uz Norvēģiju, forši kad vispār bija tāda iespēja uz turieni aizbraukt un apskatīties kā tur mācās citi bērni. Norvēģiju es arī iemācijos Norvēģiski teikt paldies un kā iet un vēl dažus tekstus. Un vēl es ieguvu jaunas zināšanas strādājot ar koku tāpat kā dabūju jaunus draugus kuri arī nākošo mācību gadu apciemos mūsu skolu un redzēs kā mācāmies mēs.

Citi raksti

Pin It on Pinterest